یک شرکت خصوصی اماراتی خودروهای زرهی ضدبالستیک با گواهینامه‌های بین‌المللی به روسیه فروخته است.

زرهی استریت امارات

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: تصاویر ویدئویی اخیری که در رسانه های اجتماعی روسیه منتشر شده است، محموله جدیدی از خودروهای زرهی ساخت گروه استریت ( Streit) را تایید می‌کند که به نیروهای روسیه تحویل داده شده است.

براساس این گزارش‌ها به‌احتمال یک سری خودروهای زرهی برند تویوتا لندکروز با منشا نامشخص برای نیروهای مسلح روسیه خریداری شده است. این خودروهای زرهی ممکن است از امارات یا آفریقای جنوبی باشند.

بیش از ۲۰وسیله نقلیه با پلتفرم‌های اصلاح‌شده تویوتا لندکروز و فورد اف۵۵۰ به‌طور خاص شامل مدل‌های کبرا، اسپارتان سوت و کوگار از گروه استریت در امارات خریداری شده‌اند.

گزارش شبکه‌های اجتماعی روسیه در بحبوحه بررسی شدید تراکنش‌های تسلیحاتی روسیه با سایر کشورها منتشر می‌شوند، زیرا درگیری در اوکراین ادامه دارد.

هنوز مشخص نیست که آیا این وسایل نقلیه به‌طور مستقیم از گروه استریت خریداری شده‌اند یا از طریق یک کشور شخص ثالث خریداری شده‌اند. با این حال، گروه استریت قبلا خودروهایی را به کشورهای مختلف فروخته و این مدل‌های زرهی را در نمایشگاه‌های بین‌المللی دفاعی معرفی کرده است.

برخی از تصاویر از نمایشگاه‌ها و انبارهای گذشته صدها خودروی مشابه را نشان می‌دهند.

در وب‌سایت گروه استریت آمده است که یک تولیدکننده خصوصی خودروهای زرهی با بیش از ۳۰سال تجربه در این صنعت است و در سطح جهانی به‌عنوان یکی از قابل اعتمادترین شرکت‌ها در کل این صنعت شناخته می‌شود.

گروه استریت دارای سابقه در زمینه تامین خودروهای زرهی اصلاح شده مورد استفاده توسط پیمانکاران نظامی خصوصی مانند گروه واگنر است.

در شراکت‌های گذشته، گروه استریت با شرکت نظامی-صنعتی وی‌پی‌کی (VPK) روسیه همکاری داشته است و خودروهای زرهی کندور را برای عوامل واگنر در مناطق درگیری طراحی کرده است.

در حالی که جزئیات اطلاعات آخرین محموله ارسالی به روسیه پراکنده است، این وضعیت پیچیدگی‌های دائمی در بازار تسلیحات را در بحبوحه تحریم‌ها و سیاست‌های جهانی کنترل تسلیحات نشان می‌دهد.

طی بیش از ۲سال جنگ روسیه و اوکراین گزارش‌های متعددی درخصوص ارسال تسلیحات ایران شامل برخی انواع پهپادها به روسیه بازتاب‌های گسترده بین‌المللی پیدا کرده بود. ایران اعلام کرده بود این تجهیزات را قبل از شروع جنگ به روسیه داده است.

کد خبر 895070

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha